ייעוץ חינם לבעלי עסקים בבית העסק    |    משלוח חינם לכל הארץ בקניה מעל 200 ש״ח

איך מפיץ ריח ישדרג לכם את האווירה

כולנו רוצים לשפר ולשדרג את האווירה שלנו כל הזמן, בבית או בסביבת העבודה שלנו ,אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת מפיצי ריח.

אחת המטרות המרכזיות של כל עסק היא להשאיר את העובדים שלו אצלו. איך עושים את זה? דואגים לתנאים שלהם וליחס שלהם. תנאים כוללים – שכר, ימי חופש, ימי מחלה, הטבות שונות ועוד. אמנם התנאים חשובים, אך היחס הרבה הרבה יותר. כל אחד יישאר במקום עבודה שנעים לו, ששאר העובדים חברים שלו, שהמנהל מכבד אותו ומתייחס אליו באופן שווה ולא מתנשא. בתור בני אדם חשוב לנו יותר היחס אותו אנו מקבלים ולא המוצרים הגשמיים שמגיעים לנו.

מה כוללת אווירה נעימה במשרד?

אווירה נעימה כוללת – יחס אישי, אמפתיה, סיוע הדדי ומעל הכל האסתטיות של מרחב העבודה. כשלאדם אין צרכים פיזיים בסיסיים הוא לא יכול לשרוד, כפי שהפסיכולוג מאסלו הגדיר בפירמידת הצרכים שייצר. צרכים פיזיים בסיסיים חשובים יותר מיחס אישי ומהטבות חומרניות. האסתטיקה של המשרד כוללת בתוכה עיצוב, חידוש המבנה ובעיקר הריח. למה הריח אתם שואלים? התשובה בפסקה הבאה.

חשיבות הריח

לחוש הרוח ישנן השפעות כבירות על התנהגות האדם ועל תחושותיו הפנימיות. לא סתם האותיות של המילה ריח דומות לאותיות של המילה רוח – רוח מסמלת אווירה, מצב רגשי (מצב רוח) ומימד רוחני וכך גם הריח. הריח הוא חוש שמפעיל אותנו מבלי שאנו מודעים לכך. מחקר ידוע מראה שאנו בוחרים בני זוג בין השאר לפי הריח, נשמע לכם מוזר? זו אמת לאמיתה.

הריח נטמע בתודעה

כפי שאמרתי, משיכה מינית נקבעת לא בהכרח לפי היופי אלא בעיקר לפי הריח. אפשר להימשך למשהו מכוער לכאורה אם הריח שלו חביב עליכם. כמו כן, ריח מסמל זיכרונות טובים – בישול של  אמא, ריח של שבת וריח של אדם יקר לליבכם. הריח נחרט בזיכרון וממאן להסתלק, הוא נשאר איתנו כל החיים ומסמל בשבילנו את הרגעים הכי יפים. לעומת זאת, ריח יכול להוות סיבה להתרחק מדברים – כולנו מכירים נשים בהיריון שסובלות מהרחת יתר, או מקומות עם סירחון אימתני שאף אדם לא יכול לשהות בהם יותר משנייה. בקיצור, לריח השפעה אדירה על האדם.

להפוך את המשרד למרחב נעים

אז הבנתם שריח הוא מאוד משמעותי? יופי. כל מה שאתם צריכים לעשות עם המידע הזה הוא להשתמש בריח לטובת העסק שלכם. אם אתם רוצים להשאיר את העובדים שלכם אצלכם ולהפוך את העסק שלכם למשגשג – הפכו את המשרד לריחני ונעים. זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על העיצוב והניקיון, ממש לא, פשוט הכניסו עוד פרמטר למשחק.

המוצרים בשוק

יש מגוון מפיצי ריח חשמליים מדהימים במגוון ריחות וכל אחד יכול להתאים לו את הריח האהוב עליו. לצערי, רובינו מכירים את המוצרים האלה בעיקר מהשירותים, אך ברצוני לחדש לכם ולהבהיר כי הם משתייכים לכל מרחב שהוא. מדובר במוצרים זולים שאפשר למצוא בכל מקום, אז אל תפחדו שההוצאות שלכם על העבודה יטפחו בשל כך.

יתרונות של מפיץ ריח חשמלי

  1. חיסכון חשמלי – זהו מכשיר חשמלי שצורך מעט מאוד חשמל, לכן הוא לא מלווה בהעלאת חשבון החשמל של העסק.
  2. הוצאה חד פעמית –מפיץ אוטומטי קונים פעם אחת. יש לקנות מילויים של ריח מעת לעת, אך הם אינם יקרים.
  3. התאמה למרחב – מפיצי הריח האוטומטיים מגיעים בגדלים שונים ובצורות שונות. תוכלו לבחור את המפיץ עם המתאים למשרד שלכם ואת הגודל המתאים לחללים השונים. לכל חלל יש להתאים את המפיץ לפי הגודל שלו – כך תוכלו להפוך כל חדר במשרד לריחני ונעים.
  4. ביטחון – מפיץ אוטומטי לא מלווה בסכנת שריפה, בשונה ממבער או קטורת. בנוסף, הדלקת המבער או הקטורת הן פעולות שהופכות את הכל למסורבל יותר.
  5. מפיץ ריח הוא הוצאה מאוד זולה.
  6. מפיץ ריח הוא מוכר למשתמש ולא ירתיע את העובדים שלכם.
  7. מפיץ ריח לא דורש שום מאמץ מהעובדים, רק נותן להם תחושה שמשקיעים בהם.
  8. מפיץ ריח לא משמיע רעש.

קטורת או מבער – על אף שאלה מוצרים ייחודיים ואקזוטיים, הם אינם מתאימים לעסק, אלא אם מדובר בקליניקה טיפולית כלשהי. אם יש לכם משרד סטנדרטי, הימנעו ממוצרים אלה, הם יהפכו את האווירה ללא אפקטיבית.

איזה ריח מתאים למשרד שלכם?

  1. ניחוחות ארומטיים – ניחוח ארומטי הוא שם כולל לריח של עשבי טיבול טריים כמו לבנדר, טימין, מרווה, רוזמרין ועוד. ניחוחות שלא כל כך יתאימו למשרדים.
  2. ניחוחות מרעננים – ריחות שיוצרים אווירה נקייה, לכן הם מאוד מתאימים למשרד. אלו הריחות הפרשיים, המרעננים בעברית. ריחות מסוג זה – ריח של לימון, ריח של בשמים רבים ועוד.
  3. ניחוחות עציים – אילו ריחות שמקורם בעלים או גזעים של עצים כמו אורן, בלסאם ועוד. מתאימים מאוד לבתי שימוש.
  4. ריחות אוריינטליים – בריחות אלה יש בין השאר את – הווניל, המסק, קינמון, הל, פלפל ורוד וכיוצא בזה.

לפני שאתם קונים מפיץ ריח נסו למצוא ריח שתואם לאווירה שאתם רוצים ליצור בעסק שלכם.

לסיכום

בשביל להפוך את העסק למצליח עליכם להתייחס לעובדים שלכם בכבוד. כדי  ליצור מרחב נעים במשרד ובלב של העובדים אתם חייבים לבשם אותו ולהכניס בו רוגע, יופי ושמחה. הפתרונות לבישום היום רבים וכל משרד יכול למצוא מפיץ שישביע את רצון כל העובדים. עסק משגשג חושב על הפרטים הקטנים – התחילו לבשם את המשרד שלכם בניחוחות שיעשו לעובדים שלכם חשק להישאר אתכם.

התחלת שיחה
איך אפשר לעזור?
היי,
איך אפשר לעזור?