ייעוץ חינם לבעלי עסקים בבית העסק    |    משלוח חינם לכל הארץ בקניה מעל 200 ש״ח

אייך ריחות משפיעים על חיינו

ריחות הם חלק מהותי בחווית החיים שלנו. לכן מפיץ ריח הוא מוצר נחוץ בעולמנו. נדמה לכאורה שחוש הריח הוא פחות דומיננטי מחושים אחרים. אם היינו שואלים אתכם על איזו חוש הייתם מוותרים סביר להניח שלא הייתם ממהרים לוותר על ראייה או על שמיעה, שהם, לפחות ברמה המודעת, החושים הכי משמעותיים בקליטה שלנו את הסביבה.

חוש הריח , לעומתן, נדמה זניח, אך למעשה הוא מהווה רכיב בלתי נפרד מקריאת ועיבוד הסביבה וכתוצאה מכך מעיצוב ההתנהגות והבחירות שלנו! ובעוד לראייה, לטעם ולמגע יש קולטנים בודדים או אולי כמה עשרות, לריח יש לכל הפחות אלף קולטנים, שמתחדשים במהלך החיים.
בקיצור, אל תתנו ליחסי הציבור שלו לבלבל אתכם. חוש הריח לגמרי מעצב את חיינו.
רוצים לדעת איך הוא עושה את זה?
המשיכו לקרוא!

טביעת ריח

הריח הוא ייחודי לכל אדם, ממש כמו טביעת אצבע, וכשאנחנו מריחים ריח גוף של אדם, המוח שלנו מעבד את המידע במקומות ראשוניים ואינסטינקטיביים ומאותת- להתקרב להתרחק להתחתן.
טוב אולי לא ישר להתחתן, אבל כן, בהחלט יש משיכה ברור לריח, וכולנו מכירות את התחושה של להשתגע מריח של מישהו.

ריח אישה

מחקרים מראים שרכיב משמעותי במשיכה מינית הוא , איך ניחשתם, הריח. ככה תבחרי אותו; לא לפי הגובה, רוחב הכתפיים הקול העמוק או האינטליגנציה הגבוהה. הריח מהווה רכיב כל כך משמעותי במשיכה, עד ש 25% מהאנשים שסובלים מהפרעות ביכולת ההרחה מאבדים גם עניין ביחסי המין!
אצל נשים העניין חזק מגברים והן רגישות יותר לריחות של זיעה, סיגריות, הבל פה , ומאידך גם יכולות לחוש עוררות מינית גבוהה כלפי גבר שמריח טוב.
חוש הריח נמצא שם תמיד, ובלי ידעתנו, קובע לנו את ההתנהגות המינית.

אהבה מרחרוח ראשון

אנחנו לא יודעים למה ריח מסויים נעים לנו ואחר לא, ובכל זאת, בזמן דייט או מפגש עם בן זוג פוטנציאלי, קולטנים מעבירים את הריח אל מנגנון ההרחה במוח, הוא משדר לגוף להמשך לפי שצפויה להיות בן זוג האידיאלי עבורנו, מבחינת גנטית!

הפכים נמשכים

ניסוי שנערך באוניברסיטה בשוויץ, ביקש מגברים לישון שני לילות רצופים עם אותה חולצת טישרט ולהשתמש במוצרי הגיינה נטולי ריח, כדי לנטרל משתנים חיצוניים מלבד ריח הגוף.
לאחר מכן נתנו לנשים להריח את החולצות ולדווח על משיכה רתיעה מהריח.

החוקרים הופתעו לגלות שכל הנשים העדיפו את הריח של חולצת הגבר שהיה שונה מהן לחלוטין מבחינת מערך הגנים, המוצא והמערכת החיסונית שלו!

לפי עורכי הניסוי, נטייתן של הנשים להעדיף ריח מסוים על פני השני, קשורה לאיזון ביולוגי, לפיו ככל שיש יותר מרחק ושוני גנטי בין הגבר והאישה, כך יצליחו הזוג להביא לעולם צאצאים בריאים ומוצלחים יותר, הרי ידוע שקרבת דם עלולה להביא לפגמים גנטיים. למעשה, חוש הריח מתאים עבורנו את בן הזוג עם פוטנציאל הזוגיות והילודה האיכותיים ביותר.

מחקר דומה נערך גם באוניברסיטת שיקגו,

עם חולצות שנמסרו לנשים צעירות כדי שיריחו ויתעדפו אותן, והמסקנות היו זהות. לטענת החוקרים,
נשים מלכתחילה אינן נמשכות לריח של גברים שיש ביניהם דמיון פיזיולוגי. אם כן ברור מאליו שהן יודעות לדחות מעליהן באופן לא מודע ,גבר שיש לו מערכת חיסונית ומערך גנטי דומה מאוד לשלהן. המערכת החיסונית של האדם מתבטאת דרך ריח, וריח שנאהב או נמשך אליו הוא בפשטות זה שהכי מתאים לנו מהבחינה הגנטית.

ללכת לפי הריח

הריח מספר לנו כל כך הרבה על איכות ההתאמה לבני זוג פוטנציאליים, חשוב להקשיב לשדר של האף שלנו, וללכת לפי הריח. אם נתעלם מהרתיעה שלנו מריח של אדם שאנחנו יוצאות איתו, אנחנו עלולות למצוא את עצמנו נמצאות בזוגיות כושלת עם כימיה נמוכה וגנטיקה משובשת.

זכרונות ריחניים

ריח מעצב לא רק את המשיכה שלנו לבני זוג אלא את חוויות החיים כולה.
כתוצאה מכך הוא מעצב גם את הזכרון שלנו. אם נתבונן בכך נראה שרבים מהזכרונות שלו הם מוטי ריח, לפעמים ריח אקראי יכול להעלות בעינינו תמונה או זכרון ראשוניים, שלא ידענו שקיימים בנו! ניחוח שמן אקליפטוס ממפיץ ריח חשמלי בביקור חברים יכול להזכיר את הספא האחרון שהלכתם אליו, ריח של ספר חדש יכול להציף אותנו בזיכרונות ילדות של קריאת ספר בלילה, ריח של גשם יכול להחזיר אותנו לטיול חורף משפחתי. ומנגד ריחות יכולים לעורר בנו חוויות שליליות, בהתאם לזכרונות שכרוכים בהם.

ולמה זה כך

מערכת הריח, שכוללת אזור מוחי המקושר לחלל האף – מקושרת ישירות אל האמיגדלה ואל ההיפוקמפוס, אזורי מוח שאחראים על רגשות ועל זיכרון, זיכרונות שמתעוררים בעקבות ריחות גורמים לפעילות מוחית חזקה יותר באזורים האחראים על רגש ולכן עוצמת הרגשות שאנו חווים חזקה יותר.

אורח או ריח?

אם כן, זה אך טבעי, שנרצה להקיף עצמנו בריחות טובים, שיעלו בנו רגשות נעימים וזכרונות חיוביים.

לכל אחת יש את הבושם שלה, לכל אחד יש את האפטר שייב שהוא סימן ההיכר שלו, אם אנחנו משקיעים ומתבשמים לפני שאנחנו יוצאים מהבית, למה שנקפח אותו ולא נמלא גם את המרחב הפרטי שלנו בריח טוב, נעים ומזמין?

ישנן מספר דרכים למלא את חלל הבית בריח טוב ונעים. מבער שמנים ,מפיץ ריח עם מקלות או נרות ריחניים.
הדרך הכי בטוחה, אקולוגית, זולה, וקלה היא מפיץ ריח חשמלי.
מפיץ ריח מקצועי שעובד על חשמל, לא מבזבז שעווה או מעמיד את החדר בסכנת שריפה. (לצערנו היו מקרים מעולם) תוכלו לשים במפיץ ריח איזה ריח שתבחרו, לפי הזכרון שתבקשו להעלות מן האוב. ולפני שהדייט הלוהט שלכם עולה אליכם הביתה בפעם הראשונה, תוכלו לשים את ריח הבושם שלכם במפיץ ריח. ולגבי הדייט? אל תשכחו לרחרח אותו כמו שצריך!

התחלת שיחה
איך אפשר לעזור?
היי,
איך אפשר לעזור?